URŠKA REDNAK

IZREZI/CUT-OUTS

18. 5. -  29. 6. 2018

Galerija Media Nox, Maribor

 

Razstava Izrezi/Cut-outs je variacija sicer že poznanih avtoričinih del, v katerih ne umanjka raznolikosti ne v uporabi materialov niti v likovni dinamiki. Avtorica se je odločila, da se poigra z drugačnim konceptom, kot so ga imele njene dosedanje razstave. Slike velikih in srednjih dimenzij sestavlja s prefinjenim občutkom do kompozicije ter kolorita, likovne oblikovne prvine pa so tiste, s katerimi neposredno nagovarja oko gledalca. Podobe delujejo kot estetski konglomerat, ki ga v dotični razstavi, pa tudi prvikrat v takšni obliki, razstavlja oz. izreže na posamezne detajle. Ti so izvzeti iz njenih večjih slik, s čimer so dobili priložnost, da obiskovalca nagovorijo kot samostojni likovni objekti. Vsa dela obdaja podobna, če ne že enaka likovna atmosfera. Avtorica pastelnemu in načeloma svetlemu koloritu mestoma dodaja temnejše poudarke. 

Povečani in izrezani niso samo likovni detajli, temveč tudi zapisane misli. Te se prepolavljajo in v ospredje potiskajo posamezne črke, ki vedno bolj postajajo razumljene kot likovne in ne verbalne entitete. Beseda s tem postane zavestno enakovredna likovni formi, pri čemer umetnica nadaljuje raziskovanje, začeto v njeni diplomski nalogi, v kateri se je ukvarjala z razmerjem med podobo in besedilom v lastnem slikarstvu.

Tako kot v prejšnjih delih se tudi tokrat v kombinaciji s sliko ne odreka volnenim reliefom, njenim prepoznavno unikatnim elementom. Barvo zamenja volnena nit, orodje slikarskih potez, torej čopič, pa šivanka. Ta majhen, a tako relevanten predmet je pomembno krojil zgodovino človeške ustvarjalnosti. Vezenje je bila načeloma odlika žensk, ki so s svojimi spretnimi gibi in skrbnim prečesavanjem barvnih prelivov iz niti ustvarjale najrazličnejše podobe. Pri delih Urške Rednak se podobe spreminjajo v lirično abstraktne forme, so pripovedovani odtisi emocij in sledi notranjega avtoričinega sveta.

V nazadnje nastalih delih se likovna govorica začne spreminjati. Govoriti začne v prid ostrejšim, kompleksnejšim, morda celo ekspresivnejšim oblikam ter močnejšim barvnim kontrastom. Manj je tudi vezenja. Ponekod dodaja bolj, drugje manj ostre poteze svinčnika in vse skupaj sešteje v kolaž. Očesu se včasih zazdi, da bi se upodobljeno lahko nadaljevalo, saj nas poigravanje oblik napeljuje k narativnim zaključkom. Brez konkretno narekovane vsebine slike postajajo brezmejno asociativne podobe. Izrezovanje oblik je izrezovanje konceptov, kot odštevanje barvnih polj v prid prazni širjavi in s tem seštevku človeških občutij, idej ter misli. Belega prostora pa ne smemo misliti kot izpraznjenega, ampak kot soprostor barvnim oblikam na sliki. Oba, bel in polnjeni prostor, obstajata v recipročnem odnosu in zato drug drugemu definirata obstoj.

Če so še nedavno narejena dela Urške Rednak praviloma delovala zapolnjeno, so se v zadnjem času začela čistiti in redčiti, a ne vsa. Manjši postaja tudi format. Manj podob in več prostora za brezprostorje, kjer se razvija vse tisto človeško. Manj podob in tiste jedrnate, kot bi šlo za kontemplativni razmislek, pri katerem človek ugotavlja, da ne potrebuje vedno več, temveč vedno manj: manj besed, manj podob, manj informacij … In več bistva.  /Petra Čeh

urška3.jpg
 
izrezi_zlozenka-1 (3).jpg
izrezi_zlozenka-2 (3).jpg

Fotografije z otvoritve razstave, 18. maj 2018 / Foto: Janez Klenovšek

Postavitev razstave, foto: Janez Klenovšek


Tukaj lahko preberite, kako je videla in razumela razstavo Izrezi/Cut-Outs naša prostovoljka, Portugalka Marta DuArte (julij, avgust 2018)

About Urška Rednak and her Izrezi/Cut-Outs Exhibition

 

Media Nox Gallery hosted an incredible artist named Urška Rednak who´s exhibition left us all amazed... This artist was born in 1987 in Ljubljana and she graduated from the Academy of Fine Arts and Design in 2014 where she received a Zois scholarship and participated in group exhibitions.

untitled-6.jpg

 

As you may know, the Abstract Art is an art that retires the idea of something figurative to something unrecognizable. Urška, in this post-avant-gard art exhibition, didn´t draw or painted something she saw, but something she felt, so the Feeling, the Intuition and the Concept were huge factors that were envolved in the creative process of these masterpieces....

In my opinion, this exhibition’s paintings transmute the concept of literal art in a way that the process becomes more important than the finished masterpiece. I think this is due to the fact that, as you can see in the title of the exhibition (Cut-Outs), the artist used isolated shapes that were part of other paintings and she changed them by styling them in a different way, creating other paintings.

Every time I looked to one of the paintings of this exhibition, I was astounded by the contrast of the simplicity of the shapes and the complexity of the set, because they were in perfect harmony with the canvas itself; in the words of Douglas Horton: “The art of simplicity is a puzzle of complexity.”
 

From blue embroidery on blue acrylic to collages on what it looks like a wing, this artist was able to combine multiple types of art in just one canvas, highlighting the contrast between the two-dimensional and the three-dimensional, giving an interesting and unique touch to this collection. In her paintings, we can see different textures, colors and shapes that could be inspired by elements of Nature: a wing of a bird (1) or a landscape from a sail boat perspective (2).

 

Urška’s paintings remind me of some of the artworks of two of the greatest painters of all times: Wassily Kandinsky and Henri Matisse.

The paintings below (3, 4) have elements that resemble some of the elements of Kandinsky’s masterpiece entitled Tempered Elan (1944) by using colored dots on top of different colors and by using distinct pieces that somehow are conected with each others.

 

I think the next “solo” piece (5) resembles a painting of Matisse entitled “The Yellow Curtain" (“Le Rideau Jaune”, 1914-1915). It has a singular shape, as does the Matisse’s one, that could be seen in another painting in this exhibition (6). You can see the color contrast between the shape itself and the background in both paintings, but while Matisse painted the background, Urška didn´t.

      

To paint is not only to make scribbles on a canvas but to be a poet and to paint something that delights the eyes of all; and that is what this artist did.

I was very glad to have the opportunity to see this collection on display.

“The artist vocation is to send light into the human heart.”

George Sand

Text and photo by Marta DuArte,

in Maribor through Erasmus+

Digitalna knjiga vtisov

 

Po ogledu razstave vas vabimo, da v spodnjem obrazcu zapišete svoje vtise. Hvala!