Kmalu nas bo nagovorila nova fotoinstalacija večmedijskega umetnika Marka Paka.
Odprtje izzivalnega projekta v okviru Festivala fotografije Maribor 2023 - Dotikanje,
v soboto 16. septembra. Vabljene/i!
Marko Pak: AF
2023, slikovni objekt, digitalni tisk, ceradno platno, 311 x 233 x 5 cm
[Fotoinstalacija v okviru Festivala fotografije Maribor 2023 – Dotikanje]
Židovski trg, fasadna stena pred Galerijo Media Nox
Kuratorka: Rebeka Tašič
16. 9. – 30. 11. 2023
Marko Pak [1971] je umetnik, čigar fokus ustvarjanja so objekti, fotografija in prostorske postavitve. Je član ZDSLU in DLUM, s katerim strokovno sodeluje od leta 2000 kot organizator razstav, recenzent, kurator in večmedijski umetnik. Avtorjeva dela so uvrščena na razstave slovenske sodobne umetnosti in mednarodne izbore konteksta Alpe-Adria. Za svoje delo je prejel več nagrad, nazadnje Nagrado DLUM 2021, za fotografijo. Živi in ustvarja v Mariboru. Delo je fotografija, ki z izrezom in izbrano postavitvijo daje vtis reliefnega slikarskega objekta. Predstavlja izsek betonske stene s sledmi in ostanki plakatov. V samo delo je zajetih več komponent, ki nagovorijo senzibilnega gledalca denimo plastenje, prekrivanje, luščenje in gubanje. Prav tako k osebni interpretaciji vabi sam naslov razstave AF, ki je lahko razumljen kot Auto[matic] Focus ali pa kot Acronym Finder. S tem delo in umetnik omogočata neposredno vključitev javnosti v umetnino, fizična večplastnost dela se nadgradi z metaforično in idejno. Namen fotografsko-umetniškega dela je, da jasno nagovori gledalca skozi vizualno in fizično izpostavljenost tako slikovnega objekta v materialni obliki kot predmeta fotografije. Pred gledalcem je razprta kolažirana stena, prepuščena zunanjim dejavnikom, zapisu časa, človeškemu kontaktu in naravnim vplivom. Vkomponiranih je več elementov, na primer izpostavljen napis AI, ki izraža trenutni zeitgeist oziroma na to namiguje, in znova vabi gledalca k temu da ga pomensko secira in povezuje po lastni inspiraciji. V delu se nam odpira več makro-svetov, ki se razkrijejo posamezno in personalizirano, vsakemu od interaktivnih pogledov. Nekaj surovega, dotaknjenega, izpostavljenega omogoča gledalcu neposredni pogled in dojemljivost dela, ki je miselno izzivalno. Prav tako je mogoče, da se, kot pravi umetnik sam, vzbudijo asociacije na nove asemblaže miselnih konstelacij in horizonte konceptualnih perspektiv. Svet okoli nas se krepko nanaša na dojemanje stvari, na koncepte, soočanja in odzive na našo okolico. Postavitev umetniškega dela, kot je delo Marka Paka, v polje gledalca, ki je javno, omogoča opazovanje miselnega procesa, odziva in sprejetja koncepta ekspresivnosti dela. Rebeka Tašič